Nieuwe Hyundai i30: mooier, veiliger én efficiënter

Auteur: 
Redactie
< >
Hyundai i30 N-line
Hyundai i30 N-line
de nieuwe Huyandai i30
<
Hyundai i30 N-lineHyundai i30 N-linede nieuwe Huyandai i30
>

Hyundai Motor heeft de nieuwe details van de nieuwe i30 vrijgegeven. De i30 krijgt een nieuw design, geavanceerde connectiviteitsvoorzieningen en een geëlektrificeerde mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken.

Bovendien werkt Hyundai aan een update van zijn i30 N Line-gamma. Het sportieve afwerkingsniveau van het merk zal in de zomer van 2020 voor het eerst verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon.

Modern design

Het exterieurdesign van de nieuwe i30 oogt tegelijk gedurfd en gestroomlijnd, en geeft de auto een meer emotionele uitstraling. De voorkant onderscheidt zich door een breder ogende en modernere look. Het bredere radiatorrooster heeft een geaccentueerd 3D-patroon. 

Nieuwe, fijnere koplampen met optionele MFR-ledtechnologie en nieuwe leddagrijlichten (DRL) met V-vormige signatuur vervolledigen het vernieuwde, modernere design van de neus. Achteraan werd de nieuwe vijfdeurs i30 verfraaid met een nieuw bumperdesign dat de aerodynamische prestaties ten goede komt. De nieuwe i30 is nu verkrijgbaar met hertekende lichtmetalen 16- en 17-duimsvelgen met gefacetteerde afwerking, die het zijaanzicht van de nieuwe i30 opwaarderen.

N Line-uitvoering voortaan op alle koetswerkversies 

De dynamische N Line-uitvoering onderging een complete designupdate voor de i30 Hatchback en Fastback. Bovendien zal ze voor het eerst ook verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon. 

Het volledig nieuwe design van de achterbumper zet het dynamische karakter van de N Line nog extra in de verf. De brede diffuser laat geen twijfel bestaan over zijn sportieve inborst en geeft de achterkant een indrukwekkende look, terwijl de nieuwe positie van de mistkoplampen het visuele zwaartepunt dichter bij het wegdek leggen.

Prestaties en vooruitgang: het motorgamma van de nieuwe i30

Nieuw: de 1.0 T-GDI-motor met 120 pk is nu exclusief verkrijgbaar met mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken. Het geheel kan ook voor het eerst worden gekoppeld aan een slimme handgeschakelde zesversnellingsbak (iMT). Die iMT koppelt de motor los van de transmissie zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat.

Goed om te weten over de Hyundai i30:

  • Wie een automaat verkiest, kan de mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij ook bestellen met een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling en zeven verhoudingen.
  • De 1.6-dieselmotor met 136 pk wordt standaard aangeboden met een mild hybrid-systeem met 48-voltbatterij. Hij is verkrijgbaar met de intelligente handgeschakelde zesversnellingsbak of de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling.
  • Helemaal boven aan het gamma staat de nieuwe 1.5 T-GDi-motor met 160 pk, die standaard is gekoppeld aan de mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij.