Wittebroodsweken voor bruidswinkel Le Chapeau

Auteur: 
Redactie
< >
Laura Valkiers en Stéphanie Bosten van bruidsboetiek 'The Ivory Club' nemen Antwerpse bruidswinkel ‘Le Chapeau’ over

Laura Valkiers en Stéphanie Bosten, het jonge duo achter bruidsboetiek ‘The Ivory Club’, jagen hun droom verder na en nemen de bekende Antwerpse bruidswinkel ‘Le Chapeau’ aan de Frankrijklei over. Na de verbouwing gaat de vernieuwde winkel weer open op 16 augustus 2019.

Na een spannend jaar met de opstart van hun eerste boetiek ‘The Ivory Club’ runnen Laura en Stéphanie voortaan twee Antwerpse bruidsboetieks: de éne bruidswinkel voor een eerder ‘niche’ publiek, en de andere met een hedendaags aanbod van bruidsmode. Het duo is erg opgetogen om de winkel een nieuwe, hedendaagse boost te geven en om het merk, en alles daarrond, de zuurstof te geven die nodig is.

Verbouwingswerken Le Chapeau op Frankrijklei

Naast het imago en de ‘rebranding’ zal dus ook de winkel in een nieuw kleedje gestoken worden. Le Chapeau sluit dan ook de deuren voor verbouwingswerken. Le Chapeau 2.0 wordt een jonge, frisse versie van de initiële winkel waarbij de ‘beleving’ centraal zal staan. De heropening van Le Chapeau staat gepland voor vrijdag 16 augustus 2019. Tegen dan zal ook het nieuwe logo, de nieuwe website e.a. op punt staan.

Vernieuwing bruidswinkel

Laura en Stéphanie doen voor de verbouwing een beroep op een bevriende interieurarchitect, Jim Dierckx. Het doel is om een tijdloos decor te realiseren waar de nieuwe generatie bruiden zich volledig thuis voelt. Zo vertelt Stéphanie: “We willen op alle vlakken een frisse wind laten waaien door Le Chapeau: zowel qua concept als qua branding (van logo, fotografie, website tot de social media) én de beleving in de winkel. De winkel moet een voorbeeld worden van de bruidswinkel van de toekomst. Kortom, we willen een sterk verhaal en imago creëren, zowel online als offline, waar bruiden zichzelf in kunnen vinden. Bij de nieuwe Le Chapeau zal je een origineel merkenaanbod vinden waaronder zowel nog relatief onbekende merken die Laura en Stéphanie op bruidsbeurzen ontdekt hebben alsook betoverend mooie Belgische bruidsmerken. Kortom, een mix van creatieve, trendy merken tegen een correcte prijs.

Geschiedenis Le Chapeau

In 1926 startten Maria Van Qualle, een hoedenmaakster en styliste avant-la-lettre, en Joseph De Vlieger, een ondernemer pur sang, de zaak in Antwerpen. Van een kleine winkel met hoeden en accessoires voor bruiden evolueerde het na verloop van tijd naar een groothandel met bruidsaccessoires. Daarna volgde tevens de verkoop van een eerste bruidscollectie geïnspireerd op de Parijse bruidsmode die toen in Antwerpen zeer vooruitstrevend was. En dat was het begin van een zeer succesvolle zaak. “Vanaf de start was Le Chapeau een zaak met een toekomstvisie en strategie. Wij kijken er enorm naar uit om vanaf midden augustus het succesverhaal van Le Chapeau verder te zetten,” aldus Stéphanie Bosten.

De heropening van Le Chapeau op de Frankrijklei staat gepland op vrijdag 16 augustus.

Trouw jij binnenkort? Laat je inspireren op de Instagram van Le Chapeau.