NOOZEN: Pauzeer dé wereld, verwen jé wereld

Editie: 
Ambassadeurs
Auteur: 
Redactie

Het enthousiasme spat van Wim Vanacker af als hij me verwelkomt in Grobbendonk, in het hartje van de Antwerpse Kempen. Vol vuur praat Wim over Nooz, zijn rijkelijk gelauwerde geesteskind, over de ware betekenis van quality time, over het verschil tussen professionalisme en pure passie. De Stille Kempen doen hun naam alle eer, maar Wim zwijgt geen seconde: die blijft bevlogen vertellen en met hem vliegt ook de tijd. Als ik geheel tegen de filosofie waarin ik net werd ondergedompeld op mijn horloge kijk, schrik ik me een hoedje: alleen al door naar het concept te luisteren ben ik van de wereld weggeweest.

100 % quality time

Zonder blikken of blozen vertelt Wim dat er na 14 jaar Nooz nog geen concurrenten op de markt zijn. Een woordje uitleg dringt zich op.
“ Het eerste verschil zit in het economische model achter Nooz: dit is een passioneel project, geen commerciële onderneming. Met dit uitzonderlijke uitgangspunt creëerden mijn vrouw Heidi en ik voor onszelf de ruimte om bij de uittekening van het concept ons hart te volgen en niet onze bankrekening. En we gingen resoluut voor ongelimiteerde quality time.”

Quality time draait om onverdeelde aandacht voor elkaar en voor niets of niemand anders. Dat – verrijkt met gedeelde en synchrone belevingen- kan alleen bij Nooz.

“Zonder enigszins pretentieus te willen zijn, pretendeer ik toch dat ons concept uniek is en dat we de enigen zijn die echte quality time aanbieden. Laat me het begrip even definiëren. Quality time is voor mij een synoniem van onverdeelde aandacht voor elkaar, verrijkt met gedeelde en synchrone belevingen.”
Wim merkt de scepsis in mijn blik. Een aansporing voor hem om vol overtuiging zijn betoog verder te zetten.

Laat je aandacht niet stelen

“In een klassieke welness is het onmogelijk om je energie te kanaliseren. Probeer je in een publieke sauna maar eens te verdiepen in een innig gesprek met je partner als je omringd bent door tientallen naakte lijven. Privé dan maar? Daar gaan de faciliteiten met je aandacht aan de haal: je gesprek staakt omdat je al met je gedachten bij het Turks bad zit dat je niet zal halen als je nu niet als de bliksem de sauna en het gesprek achterlaat. “

Noozen is een uniek werkwoord: je reserveert niet alleen een locatie en een ‘arrangement’, maar je reserveert vooral jezelf voor je partner(s)

“Die ‘filosofie’ klinkt misschien wat new age, maar ik ben geenszins zweverig of zeverig. Prikkels zijn gewoon krachtige stofzuigers van onze aandacht voor elkaar. Wij reduceren die stimuli tot een absoluut minimum. Noozen is geen sociaal gebeuren: je ziet alleen de mensen die je heel zorgvuldig hebt geselecteerd en schenkt hen je volledige aandacht. Ook faciliteiten gaan aan de haal met die focus op elkaar. Onverdeelde aandacht is voor mij en alle echte ‘noozers’ dan ook een begrip dat je letterlijk moet nemen: je bent niet volledig bij het gesprek met je partner of desnoods bij die stomende vrijpartij als je tegelijkertijd denkt dat je je zal moeten reppen om op tijd te zijn om aan te schuiven voor het ontbijt.

Aan niets denken

Tijdens het snoozen is het de bedoeling om aan niets denken, en zeker niet aan beslommeringen zoals een strakke timing of hoeveel iets kost. Door de deur van je Noozverblijf te openen, trek je tegelijkertijd de deur van de buitenwereld even toe. Dat kan door op voorhand je arrangement te bepalen én te betalen. Maar wat een aanbod! Erg veel prikkels, en dat was toch net niet de bedoeling?
“Alle potentiële klanten hebben mij zeker een halfuur aan de lijn: als ze daarvoor geen tijd hebben, hebben ze die ook niet om aandacht te reserveren voor elkaar en raad ik hen aan om niet te komen. Tijdens dat halfuur leg ik het concept heel duidelijk uit en maak ik de mensen wegwijs in het aanbod: door goed te luisteren en mee te denken kunnen we echt maatwerk leveren. De wensen van de klant vertalen we naar een volledig gepersonaliseerde beleving , waardoor de drang om na te denken of bij te sturen wegvalt. De passie van alle medewerkers garandeert dat onze klanten het maatwerk dat wij beloven ook echt beleven. Dat begint bij het onthaal door mijn vrouw die eerder een vriendin van jaren lijkt en blijft een constante, van je persoonlijke butler  tot je lievelingsmuziek die weerklinkt vanuit een high-end klant installatie. “

Het onderhoud van een auto en de kostprijs ervan worden niet in twijfel getrokken. Een relatie en het onderhouden ervan is kostbaarder maar niet kostelijker dan een auto!

Butlers en perfecte personalisering? Dat klinkt behoorlijk exclusief!
“Uiteraard heeft onze service een prijskaartje, maar dat is niet buitenissig. Als je die 2 euro voor de koffie onderweg elke dag in een spaarpotje stopt, kom je hier echt al ruimschoots aan je trekken.
We willen geenszins selectief zijn qua prijszetting. De enige basisvoorwaarde voor een Noozervaring is een goede relatie én de wil om daar even volledig in te investeren. Wie tijdens een etentje meer op zijn smartphone tokkelt dan met zijn partner praat, is hier zeker niet op zijn plaats.
Soms leidt dat tot ontevreden klanten. Ik kreeg ooit het verwijt van een klant die zei dat er zelfs geen restaurant was: als sociaal persoon voelde hij zich helemaal geïsoleerd.
Wat mij betreft leek dat een behoorlijk ingrijpende belediging voor zijn vrouw die naast hem stond.”

De aanpak? Belevingen aanbieden, zintuiglijk en synchroon. Caring and sharing, maar dan op een unieke manier

“Gedeelde vreugd is echt dubbele vreugd. Het uitje naar de film is maar half zo leuk als je niet naast je partner zit, ook al is de film zelf identiek.
Wij zorgen ervoor dat de focus volledig naar elkaar en die belevingen kan gaan.

De belevingen zijn enig, maar dat in meer dan één betekenis. Onze zintuigen mogen eindelijk mono-tasken, waardoor de impact veel groter is.

“Ik wil me niet als groene goeroe profileren, maar als er één relatie is waaraan we te weinig aandacht besteden, is het die met de natuur. Veel mensen trachten die artificieel te onderhouden: naast een ronkende koelkast en met een plingende gsm op de achtergrond, luisteren ze naar ‘Sounds of the Rainforest’. Onze klanten nestelen zich in het bos en genieten samen van de pure muziek die een stortbui daar veroorzaakt.
De grote druppels zorgen voor diepere bas en mensen genieten samen van de nieuwe ervaringen!
‘Ver weg, dichtbij huis’ klopt echt!

Zintuigen hebben zin in meer: voor herhaling vatbaar

“De impact van een bezoek aan Nooz is enorm: door samen dingen te beleven, gaan mensen hechter en echter leven. Ze stappen bijna altijd met ‘goesting’ buiten: naar elkaar en naar een nieuw bezoek.
Ons cliënteel bestaat grotendeels uit recurrente klanten. Om hen telkens opnieuw tevreden te stellen, zijn we permanent op zoek naar nieuwe belevingen. Dat doen we door de evidentie in vraag te stellen: wie in alles berust, leeft niet bewust. Bij ons kan je bijvoorbeeld op 6 verschillende manieren slapen!”

Authentieke warmte: doorleefd in plaats van beleefd

Verdorie, ik heb er zelf goesting van gekregen. Misschien toch eens deze kant opkomen in plaats van een ver luxehotel op te zoeken? Zou Wim me kunnen overtuigen?
“De meest exclusieve hotels ter wereld leveren professioneel fantastisch werk, maar het blijft werk. Ons enige doel is mensen gelukkig maken en gelukkig zien en de aanpak van alle personeelsleden is bezield en authentiek. Onze aandacht is geen aangeleerde beroepsethiek, maar doorleefde warmte en oprechtheid.
Onze passionele ploeg maakt echt het verschil en net dat is de reden dat er geen concurrentie is. Mijn vrouw en ik leven voor elkaar en voor onze klanten: we zijn altijd bezig, maar we zijn nooit aan het werk! Kan het mooier?


Wat?               Een zinderend zintuigenoffensief, een allesomvattend aanbod dat al je zintuigen prikkelt met ontspanning, warmte, geuren, klanken, licht, en spel
Wanneer?       24/7, 365 dagen per jaar , volledig op maat: van een onderdompeling van 2 uur tot een zevendaags avontuur
Voor wie?       Voor iedereen die zijn  ‘reisgenoten’ onverdeelde aandacht wil gunnen.
                        Koppels, gezinnen, vrienden: iedereen welkom.
                        Hoe langer je noozt, hoe meer ervaringen!

                        Ook een zin-volle locatie voor bedrijven die productief willen zijn en bij zichzelf en hun missie willen blijven : businooz.be
Waar?             In de Grobbendonkse ‘heimat’ met het bos als omgeving en de nadruk op pure beleving
                       
                        Aan zee met wat meer faciliteiten en de nabijheid van water: seanooz.be