Beter uitgerust en meer relaxed na langeafstandsvlucht

Lufthansa lanceert nieuw product: Premium Economy Class

Auteur: 
Nicole Verstrepen

Luchtvaartmaatschappij Lufthansa lanceert op 1 december met Premium Economy Class een gloednieuw product op de langeafstandsvluchten. De Premium Economy Class is een compartiment tussen de Business en Economy Class in, dat tal van voordelen biedt op het vlak van luxe en ruimte, zodat u na een lange vliegreis beter uitgerust en meer relaxed aankomt. Als u weet dat Lufthansa als enige luchtvaartmaatschappij in Europa met haar First Class een Syntrax vijfsterren quotering heeft, is de Premium veelbelovend. “De feedback die we ontvingen van ons testpubliek geeft aan dat we ons in de markt mogen positioneren met een topproduct”, stelt een tevreden Roberto Mamone, Sales Manager Belux.

Roberto Mamone: “De stoel heeft liefst 17 centimeter meer beenruimte en is ook 5 centimeter breder. U beschikt ook over eigen armleuningen, zodat u geen beurtrol hoeft af te spreken met uw buur en wanneer u wil rusten, kan u uw stoel ook verder achterwaarts laten hellen dan in de klassieke economy class. De eerste rij stoelen van dit compartiment heeft beensteunen en de rijen erachter werden voorzien van voetsteunen. Uw individuele scherm is ook flink wat groter en in de compartimenten boven u heeft u ook meer bagageruimte. U mag ook twee stukken bagage van 23 kg gratis meenemen in plaats van één.
Uw persoonlijk tafeltje is ook groter dan in economy en u heeft een individuele aansluiting voor uw laptop, smartphone of tablet, zodat u, indien gewenst, met Flynet op het internet kan. In uw stoel zit ook een gratis flesje water wanneer u aan boord stapt en u krijgt ook een welkomstdrink. 
De catering wordt geserveerd in een porseleinen servies, met echt bestek. Een kit met een tandenborstel, oordopjes, een verfrissingsdoekje, een paar kousen,… maken het Premium Economy-plaatje compleet.

Relaxen in de lounge

Voor een opleg van slechts 25 euro kan u bovendien gebruik maken van de lounge service van Lufthansa. Dit betekent dat u de tijd tussen twee vluchten kan doorbrengen in een rustige lounge, waar u kan rusten, douchen, eten,... U beschikt er uiteraard ook over internet. Lufthansa heeft 
wereldwijd meer dan 70 eigen lounges en zo’n 900 lounges in partnerschap. 

Langeafstandsvluchten met Premium Economy 

De eerste bestemmingen waar u in Premium Economy naartoe kan vliegen, zijn, onder voorbehoud van veranderingen, Bangalore – Beijing - Buenos Aires – Chicago – Hong Kong – Los Angeles – 
Mexico – Sao Paulo – Tokyo en Washington. Tegen het einde van 2015 zullen alle langeafstandsvluchten van Lufthansa in Premium kunnen aangevlogen worden.

Roberto Mamone:Met deze nieuwe class richten we ons enerzijds op bedrijven die een economy travel policy hebben, maar hun werknemers wel het comfort willen bieden om uitgerust ter bestemming te komen, wat de werkprestaties ten goede komt. Anderzijds denken we dat ook heel wat 
toeristische reizigers zichzelf op een langeafstandsvlucht wat extra comfort willen gunnen.

First Class en Business Class

Wil u over nog meer comfort en luxe beschikken, dan kan u in Business Class of in First Class reizen. Uw zetel in First Class kan u op enkele seconden omvormen tot een horizontaal bed, met een kwalitatieve matras. In First Class beschikt u ook over een ruime badkamer en over televisie waarop live grote (sport)evenementen worden uitgezonden. De catering is haute cuisine, bereid door topchefs. Ook in Business Class kan u uw zetel ‘ombouwen’ tot een 1,98 meter lang comfortabel bed. 

Getrouwheidsprogramma’s

Lufthansa heeft ook twee interessante getrouwheidsprogramma’s lopen. Het PartnerPlusBenefit programma richt zich op kmo’s die hiermee voor de verplaatsingen van alle medewerkers punten kunnen sparen voor gratis tickets, voor gratis upgrades, of voor mooie geschenken, dit bovenop het Miles and More-programma waarmee individuele passagiers punten kunnen verzamelen.

Private Jet

Lufthansa verzorgt ook een Private Jet service in Europa, Noord-Afrika, Rusland, Canada, Mexico en de Noord-Atlantische regio, waarmee u punt naar punt kan vliegen. 

De Lufthansa Group vervoert jaarlijks honderd miljoen passagiers en legt elke week 22.000 vluchten in naar 286 bestemmingen in 102 landen. De luchtvaartmaatschappij beschikt daarvoor over een vloot van 650 vliegtuigen, die ze tegen 2018 wil uitbreiden met 168 nieuwe toestellen.   (NV)

Nieuwe bestemmingen: Lufthansa heeft dit jaar ook enkele nieuwe bestemmingen geïntroduceerd. Sinds de zomer wordt er wekelijks vijf keer op Djakarta gevlogen en sinds maart wordt naast Narita Airport in Tokyo ook Haneda Airport aangevlogen. Haneda is de city center airport, van waaruit u met de trein op vijftien minuten in het centrum van Tokyo bent. Binnen Japan verzorgt Lufthansa ook heel wat interessante binnenlandse connecties.

Lufthansa Group B
House Ringbaan Building 26 - 1831 Diegem - T 070 35 30 30

Links